Wat de geschiedenis van "onze" 7-Veld is, is onbekend. Dit trotse stuk potente artillerie is bij de invan in Nederland met een flink aantal in Duitse handen gevallen. Veel van die er nu nog zijn hebben in de Atlantikwal gestaan.
Maar het is een schitterend object dat we met trots regelmatig afpoetsen.